Kuidas mitte kaotada kriisi korral jalgealust?
PR Strategies meeskond viis läbi põneva koolituspäeva Akzo Nobel Baltics AS-i töötajatele, et tõsta ettevõtte valmisolekut tegutseda läbimõeldult võimalike kriiside korral.
Akzo Nobel Baltics AS on keemiaettevõttena tegelenud järjepidevalt kriisivõimekuse tagamisega, tuginedes selles nii AkzoNobeli kontserni erinevatele kriisijuhistele kui ka Eesti organisatsiooni teenuse- ning personalistruktuuri arvesse võtvatele juhendmaterjalidele.
„Riskide hindamise ning kriisiolukorras tegutsemise juhiste ülevaatuse käigus otsustasime täiendada oma meeskonna oskusi, et paremini kriisideks valmis olla. Otsustasime tegevussuunised ja töökorralduse võimalikult realistlikult läbi mängida ning korraldada selleks kriisikoolituse,“ selgitas ettevõtte juht Elena Past.
Koolituse korraldajat otsiti pikalt ja põhjalikult. „Soovisime leida partneriks firma, kellel on erinevaid praktilisi keeruliste kriisiolukordadega ja -kommunikatsiooniga toimetuleku kogemusi. Oluline valikukriteerium oli ka see, et ettevõttel oleks koostöökogemus suuremate kontserniettevõtetega, kelle tegevusvaldkond võimaldab tõmmata meie ettevõtte tegevusega paralleele, ning et partner oleks valmis kohandama koolitust just meie ettevõtte tingimustele ja vajadustele vastavaks,“ selgitas ta.
Rätsepatöö on tulemuslikum
Kriisikoolituse lektori, PR Strategies strateegilise konsultandi Helena Petersoni sõnul oli koolituse ettevalmistus väga põnev katsumus, sest ettevõtte ei soovinud traditsioonilist kriisikommunikatsioonikoolitust. Täiesti uue, kriisi juhtimisele keskenduva koolituse väljatöötamine oli mitu kuud kestev protsess, mis kätkes arvukaid arutelusid, erinevate lähenemiste katsetamisi ja kohtumisi koolituse tellijaga.
„Meie põhimõte on, et kasutame nö „riiulikoolitusi“ nii vähe kui võimalik – püüame luua igale koolitusele ettevõtte eripärast tuleneva sisu. Pidevalt muutuv maailm on ettevõtete tegevuskeskkonda põhjalikult muutnud. Meie kliendid peavad olema valmis reageerima üha keerulisematele ärikriisidele, mille põhjusteks on õnnetuste asemel hoopis säutsud, inimestevahelised suhted ja küberriskid,“ selgitas Peterson.
„Et luua tõeliselt ettevõtte arenguvajadusi toetav koolitus, töötame üldjuhul läbi ettevõtte materjalid, mis aitavad meil tuvastada selle organisatsiooni jaoks kõige ärikriitilisemad valdkonnad. Nii saab toetuda ettevõtte igapäevaelulistele näidetele nii teoorialoengus kui ka kriisisimulatsioonis,“ lisas ta.
Vaheldusrikas ja vajalik
Koolituspäev kätkes endas nii teoorialoengut kui ka erinevaid praktilisi harjutusi, mis sundisid osalejaid mõtlema nii kriisiolukorras tööprotsesside jätkamise võimalusele kui ka sellele, kuidas edastada kriisiolukorras sõnumeid avalikkusele. AkzoNobeli esindaja sõnul sai kriisimeeskonna koolituspäev osalejatelt väga hea tagasiside ja seda mitmel põhjusel.
„See vastas täielikult meie ootustele, oli põhjalikult ette valmistatud ja põhines ettevõtte reaalsetel situatsioonidel. Kuna kogu kriisimeeskonda on keeruline terveks koolituspäevaks muudest tööülesannetest eemale saada, oli osalejate jaoks väga oluline, et iga kulutatud minut läks täie ette,“ sõnas Past.
Tema sõnul tõid praktilised harjutused selgelt välja protsessi nõrgad kohad, millest mõned olid juba teada, mõned aga ka üllatasid. Tema kinnitusel andis koolitus seetõttu olulise tõuke kaardistada veelgi paremini riskikohad, mis kriisivõimekust nõrgestavad.
„Saime pärast koolitust läbiviijatelt ka väga asjaliku kirjaliku tagasiside, mille põhjal oleme juba alustanud oma kriisivõimekuse protsessi täiendamist,“ lisas Elena Past.
-
22.02.2024
PR Strategies koostas ohtlikele ja suurõnnetuse ohuga ettevõtetele teavitusjuhised -
09.01.2024
Külaliste nimekirjast kingikottideni ehk kuidas luua mõjusaid influencer-üritusi? -
27.10.2023
Üritus, mis viis osalejad kuule -
20.10.2023
Makita uue lao- ja büroohoone suursugune avamisüritus -
12.07.2023
Rattarikka reede algatus innustas õpilasi rattaga kooli sõitma -
11.05.2023
Fazer Musta leiva metsamatk -
12.04.2023
Anora uusaastapidu -
24.10.2022
Tõenäoliselt aasta parim PR-üritus -
30.12.2021
Kuidas pandeemia ajal suurejooneliselt juubelit tähistada? -
06.12.2021
Aitame Justiitsministeeriumil taastavat õigust populariseerida -
29.10.2021
Linnud, leopardid ja värvipritsmed ehk Oiva Toikka seni avaldamata kollektsiooni esitlus Eestis -
08.01.2021
Elu on liiga lühike, et nautida keskpärast! -
26.10.2020
ABOUT YOU lansseering Eesti turul - meie seni mahukaim mõjuisikute kampaania -
15.04.2020
Lõime Botaanikaaeda hubase matkaplatsi -
01.03.2020
#samapaljuinimene kampaania tõi esile päris inimeste lood -
20.12.2019
Kuidas mitte kaotada kriisi korral jalgealust? -
19.11.2019
Esitlesime Fazeri uut palaleiba ajakirjanikele -
09.10.2019
Kuidas vähetuntud IT-firmast sai mu lemmikklient? -
17.09.2019
Avasime meeleoluka peoga uuenenud Kalev Spa -
15.08.2019
2019. aasta suvi möödus ratta seljas -
18.06.2019
Koolitasime hotellijuhte influencer-turunduse teemadel -
07.06.2019
Avatud Tööstuste Nädala avaüritusel pöörasime tähelepanu noortele -
06.05.2019
PR Strategies kutsub suveks praktikale! -
15.04.2019
Tootjad hakkavad piirama suhkru sisaldust -
21.03.2019
PR Strategies pälvis Kuldmuna! -
14.01.2019
Tõime fookusesse peresõbralikud tööandjad -
04.01.2019
Juhtisime Fazeriga tähelepanu jätkusuutlikkusele -
13.12.2018
Tutvustasime disainihuvilistele Iittala Raami kollektsiooni -
25.11.2018
Eesti kokk lõi McDonald’s restoranile burgeriretseptid -
12.11.2018
Tõstsime teadlikkust tööohutusest -
01.11.2018
PR Strategies aitab avada ARSi -
23.07.2018
Elamuarendusettevõte Bonava tutvustas Uus-Mustamäe elupiirkonda -
29.06.2018
Aitasime avada Tallinna Lennujaama Duty Free poe -
25.06.2018
Volkswagen tutvustas oma uut lipulaeva – Touareg maasturit -
23.04.2018
Aitasime taas ühe õnneliku jalgpallifänni MM-finaalile -
06.01.2018
Kaarli Hambapolikliinik tähistas 20. juubelit -
24.11.2017
Pöörasime Toiduliiduga tähelepanu sealiha kasulikkusele -
27.10.2017
HKScan korraldas esimese Ärifoorumi -
20.09.2017
Iittala Taika kollektsioon tähistas 10. sünnipäeva -
14.08.2017
Toiduliit tähistas Balti Jaama Turul piimapäeva -
19.07.2017
Volkswagen esitles Eestis oma uut mudelit Arteon -
01.01.2017
Oskuste aasta otsib leevendust töökäte puudusele -
27.10.2016
Värviline lehm kutsus eestimaalasi piima jooma -
26.10.2016
Esmakordselt selgusid parimad praktikandid -
21.10.2016
Toidutööstused avasid huvilistele oma uksed -
06.10.2016
Fazer kinkis kolmele tuntud naisele šokolaadimaali -
13.09.2016
Korterelamu sai nurgakivi tantsupeo saatel -
08.08.2016
Eesti armsaima paari konkursil osales üle 200 paari -
01.12.2015
Sotsiaalministeeriumi kampaania „Kui välisriiki, siis targalt!“ oli edukas -
24.11.2015
Canon tõi Tallinnasse Baltikumi ja Skandinaavia tehnikaajakirjanikud -
20.11.2015
PR Strategies viis läbi piima tervislikkuse teavituskampaania -
11.09.2015
Eesti toit sai uue veebilehe -
24.08.2015
PR Strategies sai Hill+Knowlton Strategies’i ainuesindusõiguse Eestis -
30.05.2015
McDonald’s burgeri soovijad seisid sadu meetreid järjekorras -
06.05.2015
Lipumärgi tuntus kasvas aastaga hüppeliselt -
29.04.2015
PR Strategies meeskond pälvis Toiduliidu konverentsil kiitust -
13.03.2015
Hill+Knowlton Strategies töötajad jätkavad iseseisva agentuurina