Kuidas vähetuntud IT-firmast sai mu lemmikklient?
Tavaliselt kirjutame oma uudistes sellest, kuidas tegime oma klientidele mõne vinge kampaania või võimsa ürituse. Aga tegelikult ei ole valdav osa meie tööst sugugi nii glamuurne. Seetõttu otsustasin kirjutada seekord hoopis teistsugusest kliendist, kellega koos me pole meediapilti vaadates justkui midagi erakordset korda saatnud, aga kes on sellegipoolest saanud üheks minu lemmikkliendiks.
Kui küsida algajalt PR-konsultandilt, milline oleks tema
unistuste klient, siis nimetab ta kahtlemata suuri ja tuntud rahvusvahelisi
brände. Aastate möödudes olen mina aga õppinud nautima üha rohkem koostöid, mis
algavad tundmatu nimega ettevõttelt saabunud kirjast. Guugeldan, tunnistan
endale, et mul puudub igasugune kokkupuude selle ettevõttega – ja mõte sellest,
et võiksime koos hakata nende lugu jutustama, paneb südame kiiremini põksuma.
Pikk käivitumine
Just nii algas minu koostöö Eesti IT-ettevõttega Finestmedia. Koostöö käivitamine oli pikk protsess, tavalisest kordades pikem. Soovisime esimese sammuna paika panna strateegilise raamistiku, kuid ettevõtte juhtkond otsustas enne välise partneri kaasamist veel põhjaliku eeltöö majasiseselt ära teha. Oli vaja mõtestada, mis on ettevõtte ootused kommunikatsioonile, millise visiooni suunas selle toel soovitakse liikuda, ja saada aru, milliseks ettevõtteks soovitakse lähiaastate jooksul kujuneda.
Võtsime aja maha ja olin endamisi valmis selleks, et sinnapaika see asi jääbki. Aga Finestmedia ei ole selline ettevõte, kes asjad sinnapaika jätab. Pea pool aastat hiljem oli kodutöö tehtud ning 7-liikmeline juhtgrupp oli elevusega valmis alustama kommunikatsioonistrateegia koostamise protsessi.
Kolm kuud, viis strateegiakohtumist ja enam kui 70 töötundi
hiljem oli valminud strateegia ja PR-plaan, mille sündi oli panustanud ligi 20
ettevõtte töötajat. Kusjuures nad ei saatnud mulle lihtsalt e-kirja teel
kommentaare - kõigiga neist suhtlesin näost näkku kohtumistel olulisi sõnumeid
läbi arutades. See protsess tegi ettevõtte, seal töötavad inimesed ja kõik muu selle firmaga kaasas käiva tõeliselt südamelähedaseks. Strateegia valmimise ajaks olin nunnutanud Finestmedias nelja
erinevat koera, proovinud kõikvõimalikke erinevaid limonaade ja jogurteid nende
alati pungil külmikust, saanud osa reedestest pirukahommikutest ja tähtpäevade
tähistamistest.
Väärt inimesed, väärt töö
Ja tänaseks oleme jõudnud oma koostöös sinnamaale, et pakun alati mistahes eesseisva projekti või uudise läbiarutamiseks välja kohtumise, sest iga kokkupuude on niivõrd innustav. Ettevõttes töötab ligi 100 inimest ning kui välisukse juures kella lasen, ütlen: „Tsau, Helena siin!“ ja mulle vastatakse „Tsau, Helena, tule sisse!“. Kui lifti põrandavaibal on märgata valgeid karvakesi, siis tean, et mind tervitab uksel vanamehelikult tüüne Husky nimega Happy. Eelistan saabuda kohtumisele umbes 15 minutit enne algust, sest saan käia ukselt uksele, öelda kõigile tere ja puhuda juttu maast ja ilmast.
Finestmedias töötavad inimesed on tulemustele orienteeritud, aga nad väärtustavad ennekõike inimesi enda organisatsioonis ja oma koostööpartnereid. Nad hindavad erinevaid arvamusi, nad mõistavad, et igaühel on omad tugevused ja nõrkused, nad ütlevad otse, kui nad tunnevad, et kommunikatsioon tüürib sisutühjuse või üleliigse „roosamanna“ suunas, ja usaldavad mind, kui mina kahtlustan, et mingi mõte kõlab igavalt. Ja mis on eriti tore, nad märkavad anda tagasisidet nagu „Mulle väga meeldib see lause“ või „Mulle meeldib, kuidas sa mõtled, way to go here!!!“.
Hea klient on mõistagi muuhulgas see, kellega saab teha väärtuslikku tööd. Mul on väga hea meel, et olen saanud Finestmediaga teha nii palju tegevusi, mille eesmärk ei ole olnud ainult suurem meediakajastus või parem nähtavus, vaid tugevam organisatsioon, edu müügitöös ja suurem atraktiivsus tööjõuturul.
Ma tunnen, et olen vähem kui aastaga selle ettevõttega mingis mõttes kokku kasvanud ja võtan osa mitte ainult mainekujundusprojektidest, aga ka ettevõtte teenustedisainist, organisatsioonikultuuri kujundamisest, hankeprotsessidest ja paljudest muudest tegemistest, milles kaasa löömiseks teenuseosutajal harva võimalus tekib. Ettevõte, millel polnud seni olnud PR-agentuuridega sisuliselt ühtegi kokkupuudet, on tänaseks minu jaoks täiesti ümber defineerinud selle, millist väärtust saan mina PR-agentuuri esindajana luua.
Helena Peterson
PR Strategies partner, strateegiline konsultant
-
22.02.2024
PR Strategies koostas ohtlikele ja suurõnnetuse ohuga ettevõtetele teavitusjuhised -
09.01.2024
Külaliste nimekirjast kingikottideni ehk kuidas luua mõjusaid influencer-üritusi? -
27.10.2023
Üritus, mis viis osalejad kuule -
20.10.2023
Makita uue lao- ja büroohoone suursugune avamisüritus -
12.07.2023
Rattarikka reede algatus innustas õpilasi rattaga kooli sõitma -
11.05.2023
Fazer Musta leiva metsamatk -
12.04.2023
Anora uusaastapidu -
24.10.2022
Tõenäoliselt aasta parim PR-üritus -
30.12.2021
Kuidas pandeemia ajal suurejooneliselt juubelit tähistada? -
06.12.2021
Aitame Justiitsministeeriumil taastavat õigust populariseerida -
29.10.2021
Linnud, leopardid ja värvipritsmed ehk Oiva Toikka seni avaldamata kollektsiooni esitlus Eestis -
08.01.2021
Elu on liiga lühike, et nautida keskpärast! -
26.10.2020
ABOUT YOU lansseering Eesti turul - meie seni mahukaim mõjuisikute kampaania -
15.04.2020
Lõime Botaanikaaeda hubase matkaplatsi -
01.03.2020
#samapaljuinimene kampaania tõi esile päris inimeste lood -
20.12.2019
Kuidas mitte kaotada kriisi korral jalgealust? -
19.11.2019
Esitlesime Fazeri uut palaleiba ajakirjanikele -
09.10.2019
Kuidas vähetuntud IT-firmast sai mu lemmikklient? -
17.09.2019
Avasime meeleoluka peoga uuenenud Kalev Spa -
15.08.2019
2019. aasta suvi möödus ratta seljas -
18.06.2019
Koolitasime hotellijuhte influencer-turunduse teemadel -
07.06.2019
Avatud Tööstuste Nädala avaüritusel pöörasime tähelepanu noortele -
06.05.2019
PR Strategies kutsub suveks praktikale! -
15.04.2019
Tootjad hakkavad piirama suhkru sisaldust -
21.03.2019
PR Strategies pälvis Kuldmuna! -
14.01.2019
Tõime fookusesse peresõbralikud tööandjad -
04.01.2019
Juhtisime Fazeriga tähelepanu jätkusuutlikkusele -
13.12.2018
Tutvustasime disainihuvilistele Iittala Raami kollektsiooni -
25.11.2018
Eesti kokk lõi McDonald’s restoranile burgeriretseptid -
12.11.2018
Tõstsime teadlikkust tööohutusest -
01.11.2018
PR Strategies aitab avada ARSi -
23.07.2018
Elamuarendusettevõte Bonava tutvustas Uus-Mustamäe elupiirkonda -
29.06.2018
Aitasime avada Tallinna Lennujaama Duty Free poe -
25.06.2018
Volkswagen tutvustas oma uut lipulaeva – Touareg maasturit -
23.04.2018
Aitasime taas ühe õnneliku jalgpallifänni MM-finaalile -
06.01.2018
Kaarli Hambapolikliinik tähistas 20. juubelit -
24.11.2017
Pöörasime Toiduliiduga tähelepanu sealiha kasulikkusele -
27.10.2017
HKScan korraldas esimese Ärifoorumi -
20.09.2017
Iittala Taika kollektsioon tähistas 10. sünnipäeva -
14.08.2017
Toiduliit tähistas Balti Jaama Turul piimapäeva -
19.07.2017
Volkswagen esitles Eestis oma uut mudelit Arteon -
01.01.2017
Oskuste aasta otsib leevendust töökäte puudusele -
27.10.2016
Värviline lehm kutsus eestimaalasi piima jooma -
26.10.2016
Esmakordselt selgusid parimad praktikandid -
21.10.2016
Toidutööstused avasid huvilistele oma uksed -
06.10.2016
Fazer kinkis kolmele tuntud naisele šokolaadimaali -
13.09.2016
Korterelamu sai nurgakivi tantsupeo saatel -
08.08.2016
Eesti armsaima paari konkursil osales üle 200 paari -
01.12.2015
Sotsiaalministeeriumi kampaania „Kui välisriiki, siis targalt!“ oli edukas -
24.11.2015
Canon tõi Tallinnasse Baltikumi ja Skandinaavia tehnikaajakirjanikud -
20.11.2015
PR Strategies viis läbi piima tervislikkuse teavituskampaania -
11.09.2015
Eesti toit sai uue veebilehe -
24.08.2015
PR Strategies sai Hill+Knowlton Strategies’i ainuesindusõiguse Eestis -
30.05.2015
McDonald’s burgeri soovijad seisid sadu meetreid järjekorras -
06.05.2015
Lipumärgi tuntus kasvas aastaga hüppeliselt -
29.04.2015
PR Strategies meeskond pälvis Toiduliidu konverentsil kiitust -
13.03.2015
Hill+Knowlton Strategies töötajad jätkavad iseseisva agentuurina