Külaliste nimekirjast kingikottideni ehk kuidas luua mõjusaid influencer-üritusi?

Influencer glamuursel moeetendusel, disainipoes vaase uudistamas, restoranis erimenüüd nautimas, metsapiknikul uute jookidega tutvumas, toidustuudios kokkamas… Küllap oled turundajana mõelnud, kas peaks ka mõjuisikutele ürituse korraldama ja kuidas minu bränd selles virvarris üldse silma saaks paista? 

Täna on influencer-turundusel juba paljude brändide turundusplaanis oluline roll ja mõne toote puhul võib see olla lausa parim viis turundamiseks. Mõjuisikute kasutamine turunduskanalina aitab jõuda õige sihtrühmani lähtuvalt mõjuisiku enda nišist ja huvidest ning kasvatada brändi tuntust ja usaldust. Mõjuisik on jälgijatele nagu usaldusväärne sõber ning sellel samal usaldusel sõidab ka koostööd telliv bränd.

Kui sa oled PR-pakke saatnud ja tuttav ka tasuliste koostöödega, siis on aeg influencer-turunduse strateegia tervikuks siduda ning korraldada mõjuisikutele üks meeldejääv üritus. See võimaldab viia suhtluse digitaalsest maailmast füüsilisse ruumi ning mõjuisikutel mitte ainult näha, vaid ka kogeda brändi väärtusi. Autentsed kogemused aitavad luua sügavama sideme nii mõjuisikute kui ka nende jälgijatega ning tugevdavad seeläbi brändi positsiooni turul. 

Meie agentuuri turundusvaldkonna juht Triin Tähnas räägib, kuidas korraldada mõjuisikute üritust, mis läheb päriselt korda ja avaldab pikemaajalisemat mõju kui pelk paar tundi üritust.

Emotsioonid, emotsioonid…

Alustuseks mõtle, mis on sinu ürituse eesmärk ning millise tunde sa soovid külalistes tekitada. Hea emotsioon ja mõnus tunne püsivad tihti kauem, kui rõõm ürituselt saadud kingikotist. Kuna mõjuisikud käivad paljudel üritustel, siis mõtle, kuidas saaksid oma üritusega eristuda ning külaliste ootuseid ületada. Mulle meeldib alati endalt küsida: „Milline üritus sind üllataks?“

Keda kutsuda?

Parima mõju saavutamiseks mõtle, kes on su toote või teenuse sihtrühm ning kes mõjuisikutest on kõige rohkem sinu sihtrühma nägu. Influencerite jälgijanumbrid on olulised, aga veel olulisem on kutsuda üritusele mõjuisikud, kelle väärtused ja jälgijate demograafia sobib sinu brändiga. Kui korraldad disainiüritust, siis suure jälgijanumbriga, ent disainileige mõjuisik ilmselt muud peale vinge asukoha või nunnu pildi sõbrannadega ei kajasta.

Info- ja asjade külluse ning isikliku aja väärtustamise ajastul on vajalik võtta suund enda kogukonna kasvatamisesse. Mõtle oma tootest või teenusest nagu inimesest ja mõjuisikutest kui tema sõpradest. Kes on tema inimesed, mis neid liidab, miks nad tahaksid koos aega veeta?

Ürituse sisu kui kogemus

Tooted esitluslaual, saateks slaidid ja kõned – sellise üritusega jäävad autentsed kogemused ja sügavamad sidemed vaid unistusteks. Muuda oma toode kogemuseks! Las uue šokolaadi maitsenüansid avalduvad tippkoka käe allvalminud kolmekäigulise menüü maitsmisel, revolutsiooniliste nugade kvaliteet kokandusklassis erinevaid tooraineid lõigates, aiatööriistade ergonoomilisus ühisaeda luues. Kui sul on toode, mida on keerukam eeltoodud viisidel tööle panna (nt kinnisvaraarendus), siis lähtu sellest, millist sõnumit su toode või ettevõte kannab, millist emotsiooni peab tekitama ja millised tegevused sinu brändiga sobituvad. Leia sarnaseid väärtuseid kandvad koostööpartnerid ja ühendage jõud. Nii pakud külalistele sama tunde ja emotsiooni, millisena soovid, et ka tulevased koduomanikud sinu brändi tajuksid ja tunnetaksid.      

Mida kinkida?

Brändi esindajana soovid sa kindlasti üritusele tulnud helde kingikotiga teele saata. Kellele siis ei meeldiks kingitused? Mõjuisikute puhul tuleb lihtsalt arvestada sellega, et nad saavad iga päev PR-pakke, nende kreemi- ja kosmeetikavarudest jagub ilmselt aastateks, termoseid lisandub külmal ajal paar tükki kuus ning puuvillastostukottide kollektsioon on nüüdseks üüratu. Ma tõesti usun, et lihtsuses peitub võlu ja vahest piisab ka emotsioonist, mida on võimalik detailideni planeeritud üritusega pakkuda. Swag bag olgu võimalusel personaalne, eriti äge, kui saad igal külalisel lubada endale meelepärane kink või värv ise välja valida. Hoia planeeti ja ära tooda juurde bränditud nänni, kui need just ilmselget lisaväärtust ei loo või eriti kvaliteetsed ei ole.  

Seega usun, et edukad on need brändid, kes ei sea mõjuisikute üritusele eesmärki tagada eelkõige suur osalejate arv, vaid näevad selliseid üritusi ühe osana brändi tuntuse kasvatamisest ning investeeringust pikaajalistesse suhetesse, kus on olulised rätsepatööna valminud lahendused ja rõhk emotsioonide tekitamisel.

Uudised