Külaliste nimekirjast kingikottideni ehk kuidas luua mõjusaid influencer-üritusi?
Influencer glamuursel moeetendusel, disainipoes vaase uudistamas, restoranis erimenüüd nautimas, metsapiknikul uute jookidega tutvumas, toidustuudios kokkamas… Küllap oled turundajana mõelnud, kas peaks ka mõjuisikutele ürituse korraldama ja kuidas minu bränd selles virvarris üldse silma saaks paista?
Täna on influencer-turundusel juba paljude brändide turundusplaanis oluline roll ja mõne toote puhul võib see olla lausa parim viis turundamiseks. Mõjuisikute kasutamine turunduskanalina aitab jõuda õige sihtrühmani lähtuvalt mõjuisiku enda nišist ja huvidest ning kasvatada brändi tuntust ja usaldust. Mõjuisik on jälgijatele nagu usaldusväärne sõber ning sellel samal usaldusel sõidab ka koostööd telliv bränd.
Kui sa oled PR-pakke saatnud ja tuttav ka tasuliste koostöödega, siis on aeg influencer-turunduse strateegia tervikuks siduda ning korraldada mõjuisikutele üks meeldejääv üritus. See võimaldab viia suhtluse digitaalsest maailmast füüsilisse ruumi ning mõjuisikutel mitte ainult näha, vaid ka kogeda brändi väärtusi. Autentsed kogemused aitavad luua sügavama sideme nii mõjuisikute kui ka nende jälgijatega ning tugevdavad seeläbi brändi positsiooni turul.
Meie agentuuri turundusvaldkonna juht Triin Tähnas räägib, kuidas korraldada mõjuisikute üritust, mis läheb päriselt korda ja avaldab pikemaajalisemat mõju kui pelk paar tundi üritust.
Emotsioonid, emotsioonid…
Alustuseks mõtle, mis on sinu ürituse eesmärk ning millise tunde sa soovid külalistes tekitada. Hea emotsioon ja mõnus tunne püsivad tihti kauem, kui rõõm ürituselt saadud kingikotist. Kuna mõjuisikud käivad paljudel üritustel, siis mõtle, kuidas saaksid oma üritusega eristuda ning külaliste ootuseid ületada. Mulle meeldib alati endalt küsida: „Milline üritus sind üllataks?“
Keda kutsuda?
Parima mõju saavutamiseks mõtle, kes on su toote või teenuse sihtrühm ning kes mõjuisikutest on kõige rohkem sinu sihtrühma nägu. Influencerite jälgijanumbrid on olulised, aga veel olulisem on kutsuda üritusele mõjuisikud, kelle väärtused ja jälgijate demograafia sobib sinu brändiga. Kui korraldad disainiüritust, siis suure jälgijanumbriga, ent disainileige mõjuisik ilmselt muud peale vinge asukoha või nunnu pildi sõbrannadega ei kajasta.
Info- ja asjade külluse ning isikliku aja väärtustamise ajastul on vajalik võtta suund enda kogukonna kasvatamisesse. Mõtle oma tootest või teenusest nagu inimesest ja mõjuisikutest kui tema sõpradest. Kes on tema inimesed, mis neid liidab, miks nad tahaksid koos aega veeta?
Ürituse sisu kui kogemus
Tooted esitluslaual, saateks slaidid ja kõned – sellise üritusega jäävad autentsed kogemused ja sügavamad sidemed vaid unistusteks. Muuda oma toode kogemuseks! Las uue šokolaadi maitsenüansid avalduvad tippkoka käe allvalminud kolmekäigulise menüü maitsmisel, revolutsiooniliste nugade kvaliteet kokandusklassis erinevaid tooraineid lõigates, aiatööriistade ergonoomilisus ühisaeda luues. Kui sul on toode, mida on keerukam eeltoodud viisidel tööle panna (nt kinnisvaraarendus), siis lähtu sellest, millist sõnumit su toode või ettevõte kannab, millist emotsiooni peab tekitama ja millised tegevused sinu brändiga sobituvad. Leia sarnaseid väärtuseid kandvad koostööpartnerid ja ühendage jõud. Nii pakud külalistele sama tunde ja emotsiooni, millisena soovid, et ka tulevased koduomanikud sinu brändi tajuksid ja tunnetaksid.
Mida kinkida?
Brändi esindajana soovid sa kindlasti üritusele tulnud helde kingikotiga teele saata. Kellele siis ei meeldiks kingitused? Mõjuisikute puhul tuleb lihtsalt arvestada sellega, et nad saavad iga päev PR-pakke, nende kreemi- ja kosmeetikavarudest jagub ilmselt aastateks, termoseid lisandub külmal ajal paar tükki kuus ning puuvillastostukottide kollektsioon on nüüdseks üüratu. Ma tõesti usun, et lihtsuses peitub võlu ja vahest piisab ka emotsioonist, mida on võimalik detailideni planeeritud üritusega pakkuda. Swag bag olgu võimalusel personaalne, eriti äge, kui saad igal külalisel lubada endale meelepärane kink või värv ise välja valida. Hoia planeeti ja ära tooda juurde bränditud nänni, kui need just ilmselget lisaväärtust ei loo või eriti kvaliteetsed ei ole.
Seega usun, et edukad on need brändid, kes ei sea mõjuisikute üritusele eesmärki tagada eelkõige suur osalejate arv, vaid näevad selliseid üritusi ühe osana brändi tuntuse kasvatamisest ning investeeringust pikaajalistesse suhetesse, kus on olulised rätsepatööna valminud lahendused ja rõhk emotsioonide tekitamisel.
-
22.02.2024
PR Strategies koostas ohtlikele ja suurõnnetuse ohuga ettevõtetele teavitusjuhised -
09.01.2024
Külaliste nimekirjast kingikottideni ehk kuidas luua mõjusaid influencer-üritusi? -
27.10.2023
Üritus, mis viis osalejad kuule -
20.10.2023
Makita uue lao- ja büroohoone suursugune avamisüritus -
12.07.2023
Rattarikka reede algatus innustas õpilasi rattaga kooli sõitma -
11.05.2023
Fazer Musta leiva metsamatk -
12.04.2023
Anora uusaastapidu -
24.10.2022
Tõenäoliselt aasta parim PR-üritus -
30.12.2021
Kuidas pandeemia ajal suurejooneliselt juubelit tähistada? -
06.12.2021
Aitame Justiitsministeeriumil taastavat õigust populariseerida -
29.10.2021
Linnud, leopardid ja värvipritsmed ehk Oiva Toikka seni avaldamata kollektsiooni esitlus Eestis -
08.01.2021
Elu on liiga lühike, et nautida keskpärast! -
26.10.2020
ABOUT YOU lansseering Eesti turul - meie seni mahukaim mõjuisikute kampaania -
15.04.2020
Lõime Botaanikaaeda hubase matkaplatsi -
01.03.2020
#samapaljuinimene kampaania tõi esile päris inimeste lood -
20.12.2019
Kuidas mitte kaotada kriisi korral jalgealust? -
19.11.2019
Esitlesime Fazeri uut palaleiba ajakirjanikele -
09.10.2019
Kuidas vähetuntud IT-firmast sai mu lemmikklient? -
17.09.2019
Avasime meeleoluka peoga uuenenud Kalev Spa -
15.08.2019
2019. aasta suvi möödus ratta seljas -
18.06.2019
Koolitasime hotellijuhte influencer-turunduse teemadel -
07.06.2019
Avatud Tööstuste Nädala avaüritusel pöörasime tähelepanu noortele -
06.05.2019
PR Strategies kutsub suveks praktikale! -
15.04.2019
Tootjad hakkavad piirama suhkru sisaldust -
21.03.2019
PR Strategies pälvis Kuldmuna! -
14.01.2019
Tõime fookusesse peresõbralikud tööandjad -
04.01.2019
Juhtisime Fazeriga tähelepanu jätkusuutlikkusele -
13.12.2018
Tutvustasime disainihuvilistele Iittala Raami kollektsiooni -
25.11.2018
Eesti kokk lõi McDonald’s restoranile burgeriretseptid -
12.11.2018
Tõstsime teadlikkust tööohutusest -
01.11.2018
PR Strategies aitab avada ARSi -
23.07.2018
Elamuarendusettevõte Bonava tutvustas Uus-Mustamäe elupiirkonda -
29.06.2018
Aitasime avada Tallinna Lennujaama Duty Free poe -
25.06.2018
Volkswagen tutvustas oma uut lipulaeva – Touareg maasturit -
23.04.2018
Aitasime taas ühe õnneliku jalgpallifänni MM-finaalile -
06.01.2018
Kaarli Hambapolikliinik tähistas 20. juubelit -
24.11.2017
Pöörasime Toiduliiduga tähelepanu sealiha kasulikkusele -
27.10.2017
HKScan korraldas esimese Ärifoorumi -
20.09.2017
Iittala Taika kollektsioon tähistas 10. sünnipäeva -
14.08.2017
Toiduliit tähistas Balti Jaama Turul piimapäeva -
19.07.2017
Volkswagen esitles Eestis oma uut mudelit Arteon -
01.01.2017
Oskuste aasta otsib leevendust töökäte puudusele -
27.10.2016
Värviline lehm kutsus eestimaalasi piima jooma -
26.10.2016
Esmakordselt selgusid parimad praktikandid -
21.10.2016
Toidutööstused avasid huvilistele oma uksed -
06.10.2016
Fazer kinkis kolmele tuntud naisele šokolaadimaali -
13.09.2016
Korterelamu sai nurgakivi tantsupeo saatel -
08.08.2016
Eesti armsaima paari konkursil osales üle 200 paari -
01.12.2015
Sotsiaalministeeriumi kampaania „Kui välisriiki, siis targalt!“ oli edukas -
24.11.2015
Canon tõi Tallinnasse Baltikumi ja Skandinaavia tehnikaajakirjanikud -
20.11.2015
PR Strategies viis läbi piima tervislikkuse teavituskampaania -
11.09.2015
Eesti toit sai uue veebilehe -
24.08.2015
PR Strategies sai Hill+Knowlton Strategies’i ainuesindusõiguse Eestis -
30.05.2015
McDonald’s burgeri soovijad seisid sadu meetreid järjekorras -
06.05.2015
Lipumärgi tuntus kasvas aastaga hüppeliselt -
29.04.2015
PR Strategies meeskond pälvis Toiduliidu konverentsil kiitust -
13.03.2015
Hill+Knowlton Strategies töötajad jätkavad iseseisva agentuurina