PR Strategies aitas võrdõigusvoliniku häält võimendada
Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise voliniku institutsiooni missioon on selge – seista iga inimese võrdse ja väärika kohtlemise eest. Aga seda tehes tuleb korraga hoida fookuses kümneid teemasid, kõnetada väga erinevaid sihtrühmi ja samal ajal jääda sõltumatuks ning usaldusväärseks.
Seetõttu otsustas voliniku kantselei töötada välja tervikliku kommunikatsioonilahenduse, mis aitaks suurendada asutuse nähtavust ja usaldusväärsust, tugevdada valmisolekut tegutseda kriisiolukorras ning luua selge raamistik, kuidas kõnetada ühe selge häälega eri sihtrühmi – alates haavatavatest inimestest kuni tööandjate, ametnike ja poliitikakujundajateni.
Voliniku kantselei valis projekti elluviimisel partneriks PR Strategies agentuuri, projekti asusid teostama strateegiliste konsultantide tandemina Helena Loorents ja Tuuli Sokmann.
“Minu jaoks on kommunikatsioonistrateegia enamat kui lihtsalt SWOT, sihtrühmade ja põhisõnumite kaardistus ning tegevuskava. Et strateegia looks väärtust, peab see looma erinevate sidusrühmadega suhtlemiseks ühtse tüviteksti – baasnarratiivi, mis seob kõik tegevused ja sõnumid kokku. Just see tüvitekst aitab tagada, et iga kommunikatsioonitegevus, olgu see intervjuu, kampaania või sisepostitus, kasvatab järjepidevalt voliniku kuvandit soovitud suunas,” selgitab projekti juhtinud Helena Loorents.
Kaasav tööprotsess
Projekti käigus viidi läbi põhjalik kaardistus, mis hõlmas intervjuusid ministeeriumide ja teiste riigiasutuste, tööandjate, vabaühenduste esindajate ja ajakirjanikega. Lisaks analüüsiti voliniku meediakajastusi, sotsiaalmeediat ja kodulehe sisu, et saada terviklik ülevaade senisest kommunikatsioonist ja avalikust kuvandist.
„Intervjuudest koorus ühine sõnum: voliniku roll vajab rohkem selgust, julgust ja nähtavust. Institutsioon peab olema mitte ainult menetleja, vaid ka väärtuslik suunanäitaja – nii-öelda „võrdse ühiskonna kompass“,” selgitab Helena Loorents.
Töö käigus toimusid mitmed kohtumised nii strateegiadokumendi täiendamiseks kui ka riskistsenaariumide kaardistamiseks ja kriisiolukorras vajalike teavitustegevuste läbiarutamiseks. Selleks, et strateegia ei jääks vaid raamdokumendiks, toimus kantselei töötajate kaasamisel ka ühine ajurünnak PR-plaani koostamiseks.
„Mänguline lähenemine julgustas inimesi kastist välja mõtlema. Nii sündis hulgaliselt põnevaid ideid, kuidas voliniku fookusteemasid tähendusrikkalt nähtavaks teha – läbi koostööde ning erinevate kampaaniate ja sündmuste, mis tõstavad avalikkuse teadlikkust, avardavad arusaama võrdsusest. Loominguline ülesanne tõi kahtlemata vaheldust kantselei igapäevasesse töörütmi ja andis töötajatele parema arusaamise, kuidas oma sõnumeid siht- ja sidusrühmadeni viia,“ räägib Helena.
Praktiline raamistik
Projekti tulemusena valmis voliniku kantseleile terviklik tööriistakomplekt:
- Kommunikatsioonistrateegia – raamistik, mis annab fookuse igapäevasele kommunikatsioonile ning sisaldab ka originaalsete ideedega PR-plaani.
- Riskikaardistus ja kriisikommunikatsiooni plaan – tööriistad, mis aitavad ennetada ja juhtida olukordi, kus institutsiooni usaldus pannakse proovile.
- Visuaalne kriisijuhis – lihtne ja rakendatav samm-sammuline juhend kriisi esimesteks tundideks.
Lisaks korraldati meeskonnale ka kriisikommunikatsiooni koolitus, mille käigus said kantselei töötajad projekti käigus loodud juhised realistlikus läbimängus ka proovile panna.
Projekti vedanud konsultantide sõnul oli voliniku kantseleiga koostöö näol tegu äärmiselt õpetliku kogemusega.
„Saime töötada ja suhelda väga laia ringi inspireerivate kohalike kui ka rahvusvaheliste ekspertidega, omandada uusi teadmisi ja kogemusi valdkondades, millega seni varem kokku puutunud ei olnud,“ sõnas Loorents.
„Kõige olulisem – meil oli võimalus panustada sellesse, et üks äärmiselt vajalik ja paremat ühiskonda ehitav institutsioon saaks nähtavamaks ja mõjusamaks. Aitasime luua voliniku institutsioonile tervikliku ja kestva kommunikatsioonisüsteemi – sellise, mis hoiab kursil ka siis, kui tuul puhul vastu,” lisas ta.
-
27.11.2025
PR Strategies aitas võrdõigusvoliniku häält võimendada -
22.02.2024
PR Strategies koostas ohtlikele ja suurõnnetuse ohuga ettevõtetele teavitusjuhised -
09.01.2024
Külaliste nimekirjast kingikottideni ehk kuidas luua mõjusaid influencer-üritusi? -
27.10.2023
Üritus, mis viis osalejad kuule -
20.10.2023
Makita uue lao- ja büroohoone suursugune avamisüritus -
12.07.2023
Rattarikka reede algatus innustas õpilasi rattaga kooli sõitma -
11.05.2023
Fazer Musta leiva metsamatk -
12.04.2023
Anora uusaastapidu -
24.10.2022
Tõenäoliselt aasta parim PR-üritus -
30.12.2021
Kuidas pandeemia ajal suurejooneliselt juubelit tähistada? -
06.12.2021
Aitame Justiitsministeeriumil taastavat õigust populariseerida -
29.10.2021
Linnud, leopardid ja värvipritsmed ehk Oiva Toikka seni avaldamata kollektsiooni esitlus Eestis -
08.01.2021
Elu on liiga lühike, et nautida keskpärast! -
26.10.2020
ABOUT YOU lansseering Eesti turul - meie seni mahukaim mõjuisikute kampaania -
15.04.2020
Lõime Botaanikaaeda hubase matkaplatsi -
01.03.2020
#samapaljuinimene kampaania tõi esile päris inimeste lood -
20.12.2019
Kuidas mitte kaotada kriisi korral jalgealust? -
19.11.2019
Esitlesime Fazeri uut palaleiba ajakirjanikele -
09.10.2019
Kuidas vähetuntud IT-firmast sai mu lemmikklient? -
17.09.2019
Avasime meeleoluka peoga uuenenud Kalev Spa -
15.08.2019
2019. aasta suvi möödus ratta seljas -
18.06.2019
Koolitasime hotellijuhte influencer-turunduse teemadel -
07.06.2019
Avatud Tööstuste Nädala avaüritusel pöörasime tähelepanu noortele -
06.05.2019
PR Strategies kutsub suveks praktikale! -
15.04.2019
Tootjad hakkavad piirama suhkru sisaldust -
21.03.2019
PR Strategies pälvis Kuldmuna! -
14.01.2019
Tõime fookusesse peresõbralikud tööandjad -
04.01.2019
Juhtisime Fazeriga tähelepanu jätkusuutlikkusele -
13.12.2018
Tutvustasime disainihuvilistele Iittala Raami kollektsiooni -
25.11.2018
Eesti kokk lõi McDonald’s restoranile burgeriretseptid -
12.11.2018
Tõstsime teadlikkust tööohutusest -
01.11.2018
PR Strategies aitab avada ARSi -
23.07.2018
Elamuarendusettevõte Bonava tutvustas Uus-Mustamäe elupiirkonda -
29.06.2018
Aitasime avada Tallinna Lennujaama Duty Free poe -
25.06.2018
Volkswagen tutvustas oma uut lipulaeva – Touareg maasturit -
23.04.2018
Aitasime taas ühe õnneliku jalgpallifänni MM-finaalile -
06.01.2018
Kaarli Hambapolikliinik tähistas 20. juubelit -
24.11.2017
Pöörasime Toiduliiduga tähelepanu sealiha kasulikkusele -
27.10.2017
HKScan korraldas esimese Ärifoorumi -
20.09.2017
Iittala Taika kollektsioon tähistas 10. sünnipäeva -
14.08.2017
Toiduliit tähistas Balti Jaama Turul piimapäeva -
19.07.2017
Volkswagen esitles Eestis oma uut mudelit Arteon -
01.01.2017
Oskuste aasta otsib leevendust töökäte puudusele -
27.10.2016
Värviline lehm kutsus eestimaalasi piima jooma -
26.10.2016
Esmakordselt selgusid parimad praktikandid -
21.10.2016
Toidutööstused avasid huvilistele oma uksed -
06.10.2016
Fazer kinkis kolmele tuntud naisele šokolaadimaali -
13.09.2016
Korterelamu sai nurgakivi tantsupeo saatel -
08.08.2016
Eesti armsaima paari konkursil osales üle 200 paari -
01.12.2015
Sotsiaalministeeriumi kampaania „Kui välisriiki, siis targalt!“ oli edukas -
24.11.2015
Canon tõi Tallinnasse Baltikumi ja Skandinaavia tehnikaajakirjanikud -
20.11.2015
PR Strategies viis läbi piima tervislikkuse teavituskampaania -
11.09.2015
Eesti toit sai uue veebilehe -
24.08.2015
PR Strategies sai Hill+Knowlton Strategies’i ainuesindusõiguse Eestis -
30.05.2015
McDonald’s burgeri soovijad seisid sadu meetreid järjekorras -
06.05.2015
Lipumärgi tuntus kasvas aastaga hüppeliselt -
29.04.2015
PR Strategies meeskond pälvis Toiduliidu konverentsil kiitust -
13.03.2015
Hill+Knowlton Strategies töötajad jätkavad iseseisva agentuurina
